پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (یکشنبه ١۴ مرداد ١۴٠٣)| تا پایان هفته هوا در خراسان رضوی گرم است بیش از ۲۰ درصد مراجعات پزشکی با خودمراقبتی قابل درمان است علت توقف مسافرگیری در ایستگاه متروی میدان ولی‌عصر(عج) تهران چه بود؟ (۱۴ مرداد ۱۴۰۳) تولیت آستان قدس رضوی: اتاق استاد بسیجی باید مأمن و پناه دانشجویان باشد همایش بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور در مشهد برگزار شد برگزاری آزمون جذب ۱۰ هزار نیروی اداری برای دادگاه‌های صلح روش صحیح بغل کردن نوزاد و دادن او به فرد دیگر به چه صورت است؟ تعلیق فعالیت یک شرکت خدمات مسافرتی به دلیل گرانفروشی بلیت اربعین برای سالم ماندن در پیری چه باید کرد؟ حکم قصاص برای پسر هجده‌ساله‌ای که مادرش را به‌خاطر حرف مردم به قتل رساند + عکس آخرین مهلت داوطلبان کنکور برای مشاهده و تایید سوابق تحصیلی تا پایان امروز (۱۴ مرداد) خون دماغ یا خونریزی بینی از مشکلات شایع در گرمای تابستان است + چند راهکار درمان پسر جوان به قتل پدرش و راننده تاکسی اینترنتی اعتراف کرد اگزما چیست؟ + روش‌های ساده درمان اگزما و خارش پوست امتحانات جبرانی دانش‌آموزان از فردا (۱۵ مرداد ۱۴۰۳) آغاز خواهد شد | نمرات پایه دوازدهم به عنوان «سابقه تحصیلی» حساب نمی‌شود افزایش ۱۰۰ برابری جریمه مداخلات در حوزه پزشکی و زیبایی صلیب‌سرخ ارمنستان برای همکاری با هلال‌احمر ایران ابراز تمایل کرد درگیری عضلات پا در پیاده روی اربعین می‌تواند به دلیل وجود مواد زائد در بدن باشد 
سرخط خبرها

امتحانات جبرانی دانش‌آموزان از فردا (۱۵ مرداد ۱۴۰۳) آغاز خواهد شد | نمرات پایه دوازدهم به عنوان «سابقه تحصیلی» حساب نمی‌شود

  • کد خبر: ۲۴۲۹۸۳
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳
امتحانات جبرانی دانش‌آموزان از فردا (۱۵ مرداد ۱۴۰۳) آغاز خواهد شد | نمرات پایه دوازدهم به عنوان «سابقه تحصیلی» حساب نمی‌شود
امتحانات تابستان (جبرانی) دانش‌آموزان از فردا (۱۵ مرداد) آغاز می‌شود این در حالیست که امتحانات جبرانی تابستان پایه دوازدهمی‌ها که به صورت نهایی برگزار خواهد شد، تاثیری در سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ندارد لذا دانش‌آموزان این پایه برای افزایش معدل و کسب نمره بالاتر، لازم است در موعد مقرر از طریق «ترمیم نمره» اقدام کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ با توجه به ماده واحده اصلاح زمان برگزاری آزمونهای نوبت شهریور دوره متوسطه - مصوب پنجاه و نهمین جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۳، به منظور افزایش بهره وری و ایجاد انعطاف در ساماندهی امور مربوط به تعلیم و تربیت دانش آموزان، آزمونهای تابستان سال تحصیلی جاری از ۱۵ مرداد ماه شروع می شود،در حالیکه باید طوری برنامه ریزی شود تا با تاکید بر عدم کاهش کیفیت آموزش و یادگیری در دوره تابستانی دانش آموزان، مدارس روزانه و بزرگسالان، آمادگی لازم برای برگزاری آزمون‌های نهایی پایه دوازدهم بر اساس برنامه و زمانبندی حضور در حوزه آزمون فراهم شود.

این در حالیست که طراحان کشوری سوالات امتحانی، بر اساس ضوابط ، تا زمان تکثیر، توزیع و برگزاری امتحانات در قرنطینه قرار دارند.

نحوه ارزشیابی ابتدایی‌ها 

لزوم ارزشیابی و اعلام نتایج امتحانات ابتدایی‌ها تا پایان مرداد

 در تمام پایه‌ها ارزشیابی و اعلام نتایج دانش آموزان بر عهده معلم مربوطه است.

 ارزشیابی و اعلام نتایج نوبت تابستان (شهریور ماه سابق) مدارس دوره ابتدایی در تمامی پایه‌ها تا پایان مردادماه ١٤٠٣ انجام گیرد و به منظور ایجاد آمادگی مدارس برای شروع شایسته سال تحصیلی جدید از موکول کردن این فرایند به شهریورماه، جداً خودداری شود.

در پایه ششم، ضمن رعایت مفاد ماده ۶ آیین نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی، برگزاری آزمون هماهنگ منطقه‌ای نیز که از اختیارات مناطق است تا پایان مرداد ماه اتمام یافته و نتایج اعلام شود.

چگونگی و زمان برگزاری امتحانات دوره اول و دوم متوسطه 

ایجاد سابقه تحصیلی برای داوطلبان کنکور بر اساس نمرات امتحانی نوبت خرداد

نمرات امتحانات جبرانی به عنوان سابقه تحصیلی به سازمان سنجش ارسال نمی‌شود

آزمونهای هماهنگ استانی و داخلی در تابستان سال تحصیلی جاری از ۱۵ مرداد ماه آغاز و تا هفته اول شهریورماه پایان پذیرد. 
 آزمون نوبت تابستان برای درس / دروسی که دانش آموز / داوطلب آزاد در خرداد ماه ۱۴۰۳ و یا دوره‌های قبل در آنها موفق به کسب نمره قبولی نشده و یا تاکنون آنها را انتخاب واحد نکرده، برگزار می‌شود. بنابراین شرکت کنندگان در آزمون‌های نهایی تابستان بدانند که نمرات این نوبت به عنوان سابقه تحصیلی به سازمان ملی سنجش نظام آموزش کشور ارسال نمی‌شود و به منظور ایجاد سابقه تحصیلی برای آزمون سراسری پذیرش دانشجو بر اساس اعمال سوابق تحصیلی لازم است در نوبت خرداد درس مورد نظر خود را انتخاب و در آزمون آن شرکت کنند لیکن نمرات این آزمون‌ها در تعیین معدل فارغ التحصیلی و ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی که صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرند، موثر است.

 

آغاز امتحانات جبرانی دانش‌آموزان از فردا/ نمرات امتحانی دوازدهمی‌ها به عنوان «سابقه تحصیلی» محسوب نمی‌شود


 

نحوه ارزشیابی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه 

تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۵/۱۰ اطلاعات دانش آموزان استثنایی با تعیین نیازمندی (منشی، وقت اضافه یا هر دو) برای هر دانش آموز متناسب با نوع آزمون از اداره آموزش و پرورش استثنایی / منطقه / ناحیه / شهرستان به حوزه‌ها ارسال و آمادگی حوزه برای برگزاری آزمون و ورود تجهیزات کمکی و توانبخشی بدون حافظه (بهدید، ماشین پرکینز، سمعک، دستگاه کاشت حلزون و ...) به همراه دانش آموزان توسط ادارات استثنایی با هماهنگی حفاظت آزمون بررسی و مورد تایید قرار گیرد.

تبصره: چنانچه دانش آموزی در زمان برگزاری آزمون‌ها با قبل از آن دچار مشکل یا سانحه‌ای شود که قادر به نوشتن نباشد با معرفی از اداره آموزش و پرورش استثنایی می‌تواند از منشی استفاده کند.

رئیس حوزه و عوامل اجرایی با همکاری ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان نسبت به ویژگی‌ها و نیازهای خاص هر یک از گروه‌های دانش آموزان استثنایی آگاه شوند.

تبصره: صدور ابلاغ منشی توسط اداره آموزش و پرورش منطقه شهرستان برای معرفی شدگان از اداره آموزش و پرورش استثنایی (طبق بند ۱) با اولویت همکاران شاغل در مدارس استثنایی مراکز جامع سنجش صورت گیرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->